Tystpc.nu Produkter        Återförsäljare        Support & Forum

Supportsidan // Vardagsrumsdator - Tips o tricks SÖK EFTER SVAR HÄR >>
Svara på inlägget Webradio smidigt och snyggt under "Radio" i MCE! 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa sida>> 
Magnus Thomé
Driver Tystpc.nu

Inlägg:  Skrivet: 2006-03-17 15:53:00    Webradio smidigt och snyggt under "Radio" i MCE! Citera
EDIT: Det här tipset har många år på nacken och tyvärr har de flesta radiokanalerna bytt ut sina webadresser så det är inte många kanaler som funkar längre utan att man uppdaterar till korrekta länkar i scriptfilen först. Sorry. Se nyare tips i slutet på den här tråden!

Ladda ner och packa upp den här http://tystpc.nu/downloads/Radio.zip så att du får en mapp och en undermapp exakt såhär:

I MCE2005 så lägger du det här:
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Accessories\Media Center\Media Center Programs\Radio
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Accessories\Media Center\Media Center Programs\Radio\Tystpc.nu

I den senare ligger grejer som man kan lattja vidare med för att få fler stationer på ett lite enklare sätt än att skriva varje fil helt manuellt

EDIT: För Vista MCE så lägger du det hela här istället:
C:\Users\"användarnamn"\AppData\Roaming\Media Center Programs\

Den som vill lägga upp flera kanaler (ex svenska kommersiella kanalerna eller utländska bra) eller fixa ikoner till kanalerna är hjärtligt välkomna!

Stort tack till Jonas H som gjort en bunt ikoner till SR!

Kanaler du inte vill ha kvar väljer du bara och trycker sen på infoknappen på fjärrisen och sen Delete

Senast ändrad av Magnus Thomé, 2010-01-10 13:33:50, ändrad totalt 7 gånger
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
LiMiT
Hjälp-Meister

Härligt, Magnus! Ditt fixande och trixande är inspirerande!

Keep it up!

Magnus Thomé
Driver Tystpc.nu

Har uppdaterat zippen med några kommersiella kanaler (tack Limit!) och dessutom ett enkelt sätt att lägga till kanaler. Tips om flera kanalers URL till streamad radio mottages tacksamt :-)

Om du vill lägga till flera kanaler i din lista så redigera filen Channellist.txt

Om du gör en fyrkantig kanallogga som jpg-fil och lägger den i undermappen kanalikoner och sätter filnamnet till exakt samma namn som kanalnamnet du valde ovan (dvs Bandit Rock.jpg i det här fallet) så kommer den användas i MCE osså.

När du redigerat osv så kör du filen "RUN ME.cmd" så tillverkas alla nödvändiga filer Se till att du vet vad du håller på med bara, jag garanterar ingenting och ring inte mig om din dator hamnar i koma

Senast ändrad av Magnus Thomé, 2006-08-30 19:10:44, ändrad totalt 1 gång
Jonas
Gäst

Hej!

Jag packade upp filerna men jag ser inte "Radio" i menyn i mce.
Jag har inget radiokort i datorn, måste man ha det för att den ska hoppa fram?

LiMiT
Hjälp-Meister

Du måste packa upp arkivet så att du har en mapp som heter Radio och i denna mappen ligger alla radiokanaler. Flytta sedan mappen Radio till \Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Accessories\Media Center\Media Center Programs

Om du gjort rätt skall du ha ett menyalternativ i MCE som heter 'Radio' - utan radiokort eller liknande!

Fred
Gäst

GRYMT MED RADIO!!! Tjohoo, tack Magnus!!

Magnus Thomé
Driver Tystpc.nu

Hur tusan får man in ÅÄÖ i MCE

Feffe
Användare

Snyggt jobbat, MCE är som ett kinderägg

LiMiT
Hjälp-Meister

Magnus Thomé skrev:
Hur tusan får man in ÅÄÖ i MCE

Har du installerat lokaliseringspaketet som finns på/för att få svenska?
Har du gjort korrekta inställningar i Regional Settings samt för tangentbordet?

Magnus Thomé
Driver Tystpc.nu

Nääää.... jag kör engelskspråkig MCE på vardagsrumsdatorn (med sverige satt som LOCALE naturligtvis). Jag hatar när hälften av programmen har svenska menyer o andra halvan får engelska menyer o dialogrutor iaf så då kör jag personligen hellre helengelskt Testburkar jag kör med är däremot på svenska. Men jag har löst det Ska bara packa ihop det

dave_
Användare

Nu e det finlir, men ändå. När man väljer vissa kanaler i Magnus eminenta paket får man under "väntetiden" upp vanliga MCE bakgrunden och "det snurrande hjulet". Dock, på några kanaler blir bakgrunden mörkare blå, med en ljus rand till höger och "No Content" uppe till vänster. Allt funkar dock!

Ingen stor grej men ur "visa upp synpunkt" är ju givetvis det första att föredra.

Är detta någon man kan påverka?

Magnus Thomé
Driver Tystpc.nu

Hmmm... vilka kanaler får du det på?

dave_
Användare

Demo djävul, eller?

När jag såg din fråga gick jag ner för att kolla och notera exakt vilka.

Då funkar givetvis alla

Det enda jag gjort med mjukvara sedan igår är att backa PV till .85, men den kan ju knappast ha betydelse.

Förhoppningsvis återkommer jag inte, i denna fråga

Gäst

Inlägg:  Skrivet: 2006-03-28 21:28:51    SR-kanalerna - behövs något extra? Citera
Lysande!

Men jag får inte SR-kanalerna att funka, behövs någon special-codec eller dylikt installeras?

LiMiT
Hjälp-Meister

SR-kanalerna ligger som MMS, så du behöver Windows Media Player eller liknande mediaspelare som klarar av MMS-prefix. Givetvis måste du ju släppa genom mediaspelaren i din brandvägg/router, om du nu skulle ha en sådan.

Dicksoon
Gäst

Tack för att det finns människor med ett brinnande intresse!!!!

Svara på inlägget   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa sida>>